LED relais

Moderators: De Moderator, roadster, RedElly

Forumregels
Hier kan je terecht met al je technische vragen. De techneuten onder de forummers zullen je proberen helpen. Om de vraag of uitleg beter begrijpbaar te maken, kan je hier in je bericht eigen foto's plaatsen.

LED relais

Berichtdoor wimpievds » 09 maart 2010 22:04

Op mijn Hornet staan vooraan LED pinkers gemonteerd (door vorige eigenaar). Nu is daar geen ander relais ingebouwd, en omdat LED nu eenmaal veel minder spanning nodig heeft denkt mijn relais dat er een lampje kapot is... en gaat dus sneller knipperen.
Makkelijk op te lossen via een LED relais, maar mijn vraag is: waar kan ik dat vinden? En zijn de aansluitingen universeel?
Bovendien kan het soms eventjes duren eer het pinken begint. Dit gebeurt vooral rechts, en zeker nadat de pinker naar links even heeft opgestaan. Soms beginnen ze wel direct, soms duurt het tot 4 sec... Veel te lang om veilig te zijn, maar heeft dit dan ook met die LED pinkers te maken? Ik heb zo het gevoel van wel...

Alle info welkom!
CB600F Hornet '99
wimpievds

Merk Motorfiets: Honda
Type Motorfiets: CB600F Hornet
Vul hier het getal 500 in: 500

Re: LED relais

Berichtdoor TRooPER » 10 maart 2010 11:24

autoshop
been there, done that :suzuki DR650SE '91 , honda transalp xl600v '93, honda XL 250R '83
in use: ktm LC4 640 adv '03, honda XL350 '84
TRooPER

Vul hier het getal 500 in: 0

Berichtdoor paasei » 10 maart 2010 11:52

dat traag vertrekken heeft eerder te maken met bijna versleten zijn
Triumph rules !
paasei

Merk Motorfiets: Triumph
Type Motorfiets: Sprint Executive

Berichtdoor wimpievds » 10 maart 2010 12:02

paasei schreef:dat traag vertrekken heeft eerder te maken met bijna versleten zijn

versleten zijn van het relais neem ik aan? als dat dan toch vervangen moet worden voor de led pinkers is het niet zo erg natuurlijk. Of begrijp ik je verkeerd?
CB600F Hornet '99
wimpievds

Berichtdoor paasei » 10 maart 2010 12:10

Inderdaad, dat bedoel ik.
je zal ook zien, als het koud of vochtig is, is dat erger dan in goede weersomstandigheden.
Triumph rules !
paasei

Merk Motorfiets: Triumph
Type Motorfiets: Sprint Executive

Berichtdoor wimpievds » 10 maart 2010 12:15

paasei schreef:Inderdaad, dat bedoel ik.
je zal ook zien, als het koud of vochtig is, is dat erger dan in goede weersomstandigheden.

Liever dat ik dat niet zie, ik wil het snel in orde zetten. ;)
Waarschijnlijk bestaat er geen aangepast relais dat ik zomaar kan inpluggen op mijn Hornet ipv de oude?
Hoe sluit ik een universeel relais aan? (heb al gezien dat dit een beetje anders is)
CB600F Hornet '99
wimpievds

Berichtdoor Stofken » 11 maart 2010 15:52

Bij de Gotron op de capucienenlaan in Aalst moeten ze da zeker hebben...
"One night in a club called the Shakin' Hand, there was a 42 decibel rockin' band, and the music was good, and the music was LOUD...and the singer turned and said to the crowd...LET THERE BE ROCK!!"
Stofken

Woonplaats: St-Martens-Lierde (zjust voorbij da plakske einde beschaving)
Type Motorfiets: Pan1300, RATwing, CBR1000

Berichtdoor wimpievds » 12 maart 2010 00:39

Ik heb gebeld met mijn dealer (had nog garantie) en hij ging er zelf eens achter zien, dat bespaarde mij ook de moeite (en de centjes!). Ondertussen van hem al een nieuw relais gekregen, maar omdat ik ENKEL VOORAAN ledpinkers heb, gaan ze nu ipv dubbele snelheid op halve snelheid... :roll:
Achteraan dan mss ook maar ledjes steken, maar ik vind het zo zonde van de pinkers die ik nu heb. Misschien eens proberen zelf enkele leds in te bouwen in dezelfde behuizing...
Iemand tips / een degelijke uitleg?
CB600F Hornet '99
wimpievds

Berichtdoor bompa broem broem » 12 maart 2010 00:56

wimpievds schreef:Ik heb gebeld met mijn dealer (had nog garantie) en hij ging er zelf eens achter zien, dat bespaarde mij ook de moeite (en de centjes!). Ondertussen van hem al een nieuw relais gekregen, maar omdat ik ENKEL VOORAAN ledpinkers heb, gaan ze nu ipv dubbele snelheid op halve snelheid... :roll:
Achteraan dan mss ook maar ledjes steken, maar ik vind het zo zonde van de pinkers die ik nu heb. Misschien eens proberen zelf enkele leds in te bouwen in dezelfde behuizing...

Uw dealer was da ni de Vrints ;)
bompa broem broem

Merk Motorfiets: ne motorfiets

Berichtdoor wimpievds » 12 maart 2010 01:35

bompa broem broem schreef:
wimpievds schreef:Ik heb gebeld met mijn dealer (had nog garantie) en hij ging er zelf eens achter zien, dat bespaarde mij ook de moeite (en de centjes!). Ondertussen van hem al een nieuw relais gekregen, maar omdat ik ENKEL VOORAAN ledpinkers heb, gaan ze nu ipv dubbele snelheid op halve snelheid... :roll:

Uw dealer was da ni de Vrints ;)

Jep, waarom? :)
CB600F Hornet '99
wimpievds

Volgende

Keer terug naar Techniek